Nyhetsbrev december 2023

Bästa Medlemmar,

Vi kommer nu framöver att lägga ut mer information på hemsidan löpande, så titta gärna in här med jämna mellanrum. Vi kommer även lägga ut notis på Facebook vid uppdateringar. Är du inte med i vår Facebookgrupp? Sök på BRF Barkarby Metropol så hittar du oss där. 

Nya Stadgar

Vi tackar de som var med på extrastämman den 6/11 där det beslutades om de nya stadgarna. De nya stadgarna finns att läsa här på hemsidan.

Byte av portkod

Från den 11/12 kommer nya portkoder att gälla. Ett separat mail har skickas ut med koderna för respektive port. Har du inte fått något mail? Kolla så att dina uppgifter är uppdaterade på https://brfekonomen.realportal.nu/.

Inbrott i garaget

Som tidigare meddelats har det varit inbrott i garaget, händelsen är polisanmäld. Vi jobbar aktivt med att titta över säkerheten för att se till att detta inte händer igen. Det är väldigt viktigt att vi alla hjälps åt för att se till att inte obehöriga är i fastigheten. Släpp inte in någon som ni inte är säker på bor i fastigheten. 

Garagedörr

I vår nya garagedörr finns det en vanlig dörr inkluderad. Vi ser gärna att alla gående använder dörren för att förlänga livslängden på garagedörren och minska eventuella problem som kan uppstå. 

Brandsäkerhet

Den 1a december var det brandvarnardagen, en dag för att påminna oss alla att kolla så att våra brandvarnare fungerar. Julen är den största högtiden för bränder så här kommer ytterligare en påminnelse att kolla så att din brandvarnare fungerar. I stadgarna står det att du som lägenhetsinnehavare är ansvarig för att se till så att din brandvarnare fungerar. Brandvarnaren som finns i lägenheterna går inte att byta batteri på, slutar den fungera behöver du därför köpa en ny. Glöm inte heller att släcka ljusen när du lämnar rummet så att vi alla får en lugn och trevlig jul. Titta också på anslagstavlan i porten där det står hur ni ska agera vid brand. 

Bahnhof

Vi har ett avtal med Bahnhof som sträcker sig ca 3 år till, beslutet om att använda Bahnhof togs av en enhällig stämma för 2 år sedan. Har ni problem med tjänsten är det väldigt viktigt att ni felanmäler till Bahnhof för att vi ska kunna få en inblick över hur utbrett problemet är. Obs Bahnhof garanterar inte att tjänsterna fungerar felfritt utan sladd, så för att säkerställa att tjänsten fungerar som bäst är det sladd som de rekommenderar. 

Felanmälan

Ibland händer det att en felanmälan behöver göras. Vi behöver alla hjälpas åt att anmäla när saker är ur funktion. Beroende på vad det gäller så ska du kontakta olika parter, alla kontaktuppgifter till dessa finns på vår hemsida under fliken “felanmälan”. Om ingen gör en felanmälan kommer inte heller felet att åtgärdas, tänk därför inte att någon annan kommer felanmäla då personen kanske tänker samma sak.

Om en felanmälan gjorts till D2 och det visar sig vara handhavandefel så kommer lägenhetsinnehavaren att debiteras för undersökningen och eventuella åtgärder. Övriga fel som ingår i föreningens ansvar kommer föreningen att ta kostnaden för.  

Andrahandsuthyrning

Styrelsen jobbar fortsatt aktivt med att motverka olovlig andrahandsuthyrning för allas vår trevnad och säkerhet.


Publicerat

i

, , ,

av

Etiketter: